diumenge, 22 de maig de 2011

L'exposició

Don't Worry, Be Cool és una exposició col·lectiva que es realitza a la Galeria Untitled_bcn (C. Topazi, 14, Barcelona) i que s'inaugura el 18 de juny de 2011 a les 20h.

Cada participant mostra la seva reflexió particular davant la construcció frívola d’identitat a partir de gadgets proporcionats per la societat de consum. Qui no ha nedat per l’hipermercat identitari a la recerca d’alguna pròtesi que li faci pensar “així sóc guai, així molo més”?

L’orígen de la societat de consum actual el tenim en la demostració de superioritat monetària d’una classe ociosa sorgida com a resultat de la Revolució Industrial al món anglosaxó a finals del segle XIX. Una nova classe que havia de fer constants demostracions d’oci, riquesa i malbaratament per aconseguir estima social. Les classes més baixes, en un continuat intent d’imitació, evolucionaran cap una classe mitjana que no dubtarà en destinar la força del seu treball per comprar l’entrada a un grup social que li permeti sentir-se realitzat.

Aquest consumisme utilitza la publicitat com a eina per a convèncer al públic a deixar-se el sou per cobrir unes necessitats fictícies, convertint el luxe en una necessitat. Aquest mecanisme es basa en idees tan falses com que la nostra realització personal depèn de l’adquisició de productes, construïnt així la noció de “felicitat”. Aquesta manipulació psicològica ha desarraigat a l’individu-massa dels valors de la seva pròpia cultura, història i tradicions d’orígen i l’ha convertit en un alienat universalitzat i de consciència precuinada.

Però val a dir que cadascú de nosaltres també se sent partícep d’aquesta cultura del consum. Amb les peces que conformen aquesta exposició reflexionem sobre el nostre entorn individual i col·lectiu, i convidem als altres a fer-ho, problematitzant el tema de les nostres identitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada